19 Temmuz 2012 Perşembe

Taraftar Ekonomisi

3-5 sene öncesine kadar Antalyaspor ismi gazetelerde;  icralarla , iç karartıcı haberlerle duyuluyordu. Futbolcuların içecek suyunda , mutfakta, malzemelerinde sıkıntı olduğunu okuyorduk haberlerde. 

Artık böyle olumsuzluklardan uzak noktalarda olsakta tarihten ders alıp sağlam basmalıyız yere. Ekonomik yatırım ve önlemler almak tabiki Antalyaspor yönetiminin başlıca görevi. 

Peki bu kapital düzende taraftar hangi noktada ve üzerine düşen sorumluluğunu yerine getirebiliyor mu?


1- Gişe Geliri
2 senelik Mardan macerasında; klübün gişe gelirlerinin, pekte tatmin edici olmadığı herkes tarafından biliniyor. fakat burda suçu taraftara yüklemek en saf tabirle ''kolaycılık'' olur.  Bu şehrin idare amirleri, yöneticileri, siyasileri en doğal yaşam haklarından birisi olan ulaşım kalemini bile çözememiş , Mardan' a giden çift şeritli bir yolu bile hizmete koyamamışken taraftara '' neden gelmiyorsun? '' sorusunun cevabı sadece '' nasıl geleyim '' olurdu. Zaten öylede oldu. Otobüs, minübüs , dolmuş gitmeyen stada gidilmedi, gidilemedi.

Bu sene Üniversite Stadının ulaşım kolaylığı , yönetimin  mantıklı bilet ve kombine bilet fiyatıyla birleşirse ( umarım) Antalyasporumuz gişe geliri ve taraftar desteğinde yoksun kalmaz ve özlenen birliktelik tekrar gerçekleşir.

2- Lisanslı Klüp Ürünleri 
 Son günlerde medya tarafından ''4 büyükler (!) '' diye adlandırılan klüplerin forma tanıtımlarını birazda kıskanarak izliyorum. Sadece pazarlama amaçlı yapılan bu aktiviteler ortaya bir gerçeğide çıkarıyor. Taraftardan gelir sağlayabilmenin bir yoluda lisanslı ürünlerdir.

Bizim dükkanın halini burda tekrar anlatmaya gerek yok. Kutu gibi bir barakada çeşitliliği ve ürün kalitesi tatmin etmeyen ürünler alıcı bekliyor. Pazarlama yok , ürün yok. '' Neden almıyorsun? '' sorusunun yine tek bir cevabı var '' neyi alayım'' . Arz yokki talep olsun.

Şehrimizi ziyaret eden turistlerinde hedef alınacağı pazarlama stratejisi ve ürün yelpazesi geliştirilmeli bunun yanında taraftar ürünlerindede ; oldu bitti .Puma ne yaparsa değil daha özenli ve orjinal tasarımlar tercih edilmeli.

Madem artık futbol endüstrisi en acımasız kapitalist kuralların ağına düşmüş bu oyunu kuralına göre oynamalıyız. Store meselesi romantizm değil bir gelir kaynağı ise derhal ele alınmalı ve yatırım yapılmalıdır. 

3- Antalyaspor Dergisi

Antalyaspor Dergisi  profosyonel bir ekip tarafından hazırlanmalı ve birinci amaç ticari kar değil taraftarlık bilincinin geliştirilmesi olmalıdır. Abonelik sistemi ile dağıtımı yapılacak bu dergiye abone olmak ve abone kazandırmak Antalyasporluyum diyen herkesin birinci görevi olmalıdır.

Görüldüğü gibi klübe ekonomik girdi sağlamanın birden çok yolu var.  Yönetim ; ''kardeşim nasıl yaparız biz bunu''  dersede eee onuda siz bileceksiniz değerli büyüklerimiz sadece taraftar kombinede fedakarlık yapsın demekle olmuyor demekki bu işler. 

Yapmak sizden sonuna kadar destek bizden . Kaybedecek neyimiz var ki. Kazanmanın vakti gelmedi mi ?





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder